Događaji Edukacija Vijesti

Okrugli sto na temu mentorstva za novoimenovane sudije i tužioce održan u Mostaru

U organizaciji „EU4Justice“ projekta, od 11. do 13. marta 2020. godine u Mostaru je održan Okrugli sto na temu: „Vještine mentorstva i optimizacija ličnih sposobnosti za mentorstvo“. Cilj radionice je bio da se obogati početna obuka novoimenovanih sudija i tužilaca, te unaprijede alati koje mentori koriste u vršenju svojih zadataka.

U radionici je učestvovalo trinaest sudija i tužilaca koje su pravosudne institucije širom zemlje već imenovale na poziciju mentora za novoimenovane nositelje pravosudnih funkcija, kao i predstavnici centara za edukaciju sudija i tužilaca iz Federacije BiH i Republike Srpske. Radionicu je vodila istaknuta i iskusna EU ekspertica iz polja obrazovanja i osposobljavanja odraslih gđa Otilia Pacurari, koja je pravosudni edukator i specijalista u ovoj oblasti.

Trodnevni događaj donio je vrlo dinamične, interaktivne i plodonosne diskusije na teme načela učenja odraslih (andragogija) i trendova mentorstva u 21. vijeku, s posebnim fokusom na organiziranje načela mentorstva, mentorski program i metodologije ocjenjivanja.

Također je dat i pregled međunarodnih praksi i specifičnosti karakterističnih za evropske zemlje poput Poljske, Rumunije i Francuske. Najnovija dostignuća u Bosni i Hercegovini razrađena su kroz vrlo korisnu analizu mentorstva, koju su napravili sami učesnici kroz grupni rad i interakciju.

Posebni interes je pobudila tema razvoja profila mentora sa vještinama potrebnim za uspješno ispunjavanje mentorskih zadataka, kao i razrada specifičnog odnosa mentora i primatelja mentorstva, koji je ključan za uspjeh samog procesa mentorstva.

Izazovi i dileme sa kojima se sudije i tužioci suočavaju kada se bave mentorstvom detaljno su obrađeni, posebno u pogledu uslova koje je potrebno ispuniti da bi neko bio mentor. Učesnici su razgovarali o dužini radnog iskustva sudije ili tužioca, moralnim kvalitetama, toleranciji, vođstvu, vještinama planiranja i organizacije, kao i o poticajima za preuzimanje odgovornosti mentora, kao što su smanjenje norme i mogući novčani poticaji za mentore. Efekat mentorskih dužnosti na normu za ocjenjivanja radnog učinka sudija i tužilaca, te spora izmjena zakona navedene su kao slabosti sistema mentorstva.

Zaključeno je da mentor treba imati dvije grupe vještina: „tvrde“, tj. stručne vještine – vještine koje se odnose na primjenu znanja u praksi; i „meke“ vještine – potrebne za izgradnju odnosa s novoimenovanim tužiocem/sudijom kroz adekvatnu komunikaciju. Također, mentor treba imati pravilan profesionalni stav i razvijene temeljne vrijednosti poput integriteta, nepristrasnosti i slično, te ih pokazivati kroz svoje ponašanje, a ne samo govoriti o njima.

Učesnici su pokazali veliki interes za temu a posebno za učešće u praktičnom dijelu radionice i učenje kroz praktične primjere. Opći dojam nakon radionice je da je ova tema od velike važnosti za jačanje profesionalne sposobnosti pravosuđa u BiH.