Preduslov za efikasno i kvalitetno postupanje sudova i tužilaštava jesu finasijski resursi, putem kojih se osiguravaju i svi drugi potrebni resursi kao što su ljudski, materijalni i tehnički.
Kako bi se osigurala optimalna finansijska sredstva nužno je kvalitetno planiranje potrebnih resursa i upravljanje istim.
Osiguranje optimalnih finansijskih sredstava zahtijeva posvećenosti svih učesnika u procesu, prije svega izvršne i zakonodavne vlasti na svim nivoima, ali i pravosudnih institucija i Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine.
S tim u vezi, o značaju finansijskog aspekta rada pravosudnih institucija i ulozi Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine u procesu predlaganja i usvajanja budžetskih zahtjeva pravosudnih institucija govorilo se u okviru radionice koja je 3. oktobra 2024. godine održana u Sarajevu, a gdje je predstavnicima pravosudnih institucija prezentovan i novoizrađeni Modul za upravljanje budžetima pravosudnih institucija (Modul).
Primjena Modula će omogućiti brži proces evidentiranja i obrade podataka pravosudnih institucija koji se odnose na budžetske procese, te time omogućiti dodatno vrijeme neophodno za blagovremeno planiranje i izradu budžetskih zahtjeva, kao osnova za kvalitetnije pregovore sa organima izvršne vlasti.
Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine će u svrhu osiguranja finansijske nezavisnosti pravosudnih institucija nastaviti sa unapređenjem procesa izrade budžeta za sudove i tužilaštva, te raditi na jačanju otvorenog dijaloga sa predstavnicima izvršne i zakonodavne vlasti u cilju ispunjenja pretpostavki za neometano funkcionisanje pravosudnih institucija
Radionica je realizovana u okviru projektnih aktivnosti projekta „Jačanje kapaciteta pravosuđa“ finansiranog od strane Kraljevine Norveške, a koje se implementiraju u okviru Sekretarijata VSTV-a BiH. Finansijsku podršku radionici pružio je i projekat EU4Justice koji je podržan od strane Evropske unije s ciljem usklađivanja pravosudnog sistema u Bosni i Hercegovini sa evropskim standardima.